Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

鳥の木

誰かに何かを言われて 
僕はそこから帰るつもりだった。

そこは湿原のようなところ。
ボートのような滑るものに乗っていた。

そして、鳥の木を見つけた。

真っ青な空を背景に 
真っ青な水面から木が生えていた。

細くて黒い枝だけの木なのだけれど 
まるで葉のように枝の先に鳥がとまっている。

青い背景に色とりどりの鳥の葉っぱの木。

きれいだな。そう思った。
撮影しなければ。そうも思った。

でも今、カメラを持っていない。
僕に何かを言った誰かに奪われてしまったのだ。

その時、木のてっぺんにいた黒い鳥が飛んだ。

あわてた僕は両手の親指と人差し指とで 
空中に四角なフレームの画面を作る。

黒い鳥は飛び去らずに着水すると 
そのまま水鳥のように青い水面を移動する。

黒くてきれいでもないが、動いている。

色鮮やかできれいな鳥たちは
木の枝先にとまったまま動かない。

あいかわらず僕はカメラを持っていない。
よりによって、こんな瞬間に。

うまくいかないものだな。
やはり僕は、そう思うのだった。




自作自演。


「さとる文庫 2号館」もぐらさんが演じてくださった!


A Bird Tree

Someone told me something
and I was going to go home from there.

It's like a marsh.
I was on a slippery thing like a boat.

And I found a bird tree.

The tree was growing from the blue water surface
against the background of the deep blue sky.

It's a tree with only thin, black branches,
but the birds are perched on the tips of the branches
like leaves.

The tree of colorful bird leaves on a blue background.

It's beautiful. I thought so.
I have to shoot. I thought so too.

But now I don't have a camera.
I was robbed by someone who said something to me.

At that time, a black bird on the top of the tree flew.

In a hurry, I make a square frame screen in the air
with the thumbs and index fingers of both hands.

When a black bird lands on the water without flying away,
it moves on the blue surface like a waterfowl.

It's black and not beautiful, but it's moving.

The colorful and beautiful birds stay
on the tip of a tree branch and do not move.

As usual, I don't have a camera.
By more, at such a moment.

It doesn't work.
After all I thought so.