Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

海の王子


もう随分昔のことですが
珊瑚の髪を波に洗う海の王子がおりました。

王子がヒトデを枕に海面を見上げると
クラゲがいくつも浮かんでいたそうです。

「ああ、海の王女はどこにおられるのか」
呟きは泡となり、海中をのぼるのでした。

夕焼けより美しいという伝説の王女。

魔女にさらわれた王女をさがし求め
王子は長く苦しい旅を続けていたのでした。

ふと、王子の耳もとで囁く声がしました。
「王子様、私が海の王女です」

それは真珠のように美しい声でした。

ところが、その姿ときたら
まるで排泄物のように醜いのでした。

「・・・・かわいそうに」
王子はすぐに理解しました。

海の王女は、嫉妬深い魔女のせいで
ナマコに変身させられていたのです。

「王子様の接吻で、もとの姿に戻れます」
醜いナマコの美しい声でした。

さて、ここで王子は困ってしまいました。

王子は決意していたのです。
美しい海の王女を見るまでは死ねない、と。

また、王子は覚悟もしていました。
醜いナマコにキスするくらいなら死ぬ、と。

そこで、海の王子は悩んでしまいました。

ナマコのまわりを歩きまわりながら
首を振ったり、ため息をついたり
いつまでもいつまでも悩むのでした。

美しい珊瑚の髪をかきむしりながら
今でも王子は悩んでいるかも知れませんよ。


元「koebu」アカリさんが演じてくださった!



The Prince of the Sea

It is already a long time ago,
there was a prince of the sea who washes the coral hair with waves.

When the prince looked up at the sea level with a starfish as a pillow,
it seems that several jellyfish were floating.

"Oh, where is the princess of the sea?"
The tweet became bubbles and it was going up in the sea.

The legendary princess that it is more beautiful than sunset.

Looking for a princess who was hanged by a witch,
the prince had been going on a long and painful journey.

Suddenly, there was a voice whisping in the ears of the prince.
"Prince, I am the princess of the sea."

It was a beautiful voice like a pearl.

However, as she appeared, it was as ugly as excrement.

"Poor thing."
The prince soon understood.

The princess of the sea was transformed
into a sea cucumber due to a jealous witch.

"With the prince kiss, I can return to the original figure."
It was a beautiful voice of an ugly sea cucumber.

Well, here the prince is in trouble.

The prince was determined.
I can not die until I see a beautiful ocean princess.

Also, the prince was prepared for it.
I will die if I kiss an ugly sea cucumber.

So the prince of the sea suffered.

As he walked around the sea cucumber,
he was shaking his head, sighing, forever suffering forever.

Even now, the prince may be suffering
while scraping the beautiful coral hair.

Even now, the prince may be suffering
while scraping the beautiful coral hair.