Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

聴かないで

 
お願い。
聴かないで。

私の声を聴かないで。

ああ、やめて。
そんなに耳をそばだてないで。

とっても恥ずかしいの。
とってもとっても、恥ずかしいの。

でも・・・・ 

私、本当は聴いてもらいたい。

私の声、恥ずかしいけど、
あなたに聴いてもらいたい。

でも、聴かれたくない。
なのに、こんなに聴かせたい。

声って、いったいなんなの?

ああ、ダメだったら。
そんなに真剣に聴かないで。

なんにも言えなくなっちゃう。
なんにも・・・・ 

でも、違うの。
なにか違う。

そうよ。
私が伝えたいのは、声なんかじゃない。

聴こえない声。
声にならない声。

ねえ、あなた。
やっぱり聴いて。

お願いだから、聴いて。
私の心の声を、聴いて。


「note」yayaさんが演じてくださった!




Do Not Listen

Please.
Do not listen.

Do not listen to my voice.

Oh, stop it.
Do not listen so much.

It is very embarrassing.
Very, very embarrassing.

But ...

I really want you to listen.

My voice is embarrassing,
but I want you to listen.

But I do not want you to hear it.
Yet, I want to let you hear so much.

What on earth are my voices?

Oh, if it was useless.
Do not listen so seriously.

I will not be able to say anything.
Anything ...

But it is different.
Something different.

That's right.
What I want to tell is not a voice.

A voice that can not be heard.
A voice that does not become a voice.

Hey, you.
After all listening.

Please listen, please.
Listen to the voice of my heart.