Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

ネズミ少女


とても信じてもらえないだろうけど
僕の妹はネズミに育てられたネズミ少女だ。

生まれてすぐ、妹はネズミにさらわれたのだ。

屋根裏に運ばれて、そこで大きくなった。
ちょうど僕の部屋の真上あたり。

そんなこと、僕、全然知らなかった。
大きなネズミがいるんだとばかり思ってた。

それは、ある朝のことだった。
ネズミ捕りに少女が挟まっていたのだ。

「チュー、チュー、チュー!」
ネズミそっくりの声で鳴くのだった。

父も母も、僕の妹に違いないと断言した。
なぜなら少女の顔が僕の顔にそっくりだったから。

「おまえ、僕の妹なんだってさ」
「チュー」

やはり人間の言葉は話せないのだった。

妹に服を着せておくだけでも大変だった。
無理に着せても、すぐに破ってしまうから。

ネズミ色の服なら、どうにか我慢してくれたけど。

なんでもかじる癖を直すのも苦労した。
家族全員、生傷だらけになったものだ。

立って歩かせるのにも時間がかかった。
食べ物を天井から吊り下げたりしたっけ。

でも、妹は確実に人間らしくなってきている。
少しずつだけど、でも本当に嬉しい。

最近、髪飾りなんかするようになった。

「なんか、女の子らしくなってきたよ」
「チュウ?」

まだ猫を見ると逃げ出してしまうけど。

おや、その妹がやってきた。
人間らしく微笑んでる。

おやすみのキスの時間だ。
「チュッ!」

まだちょっと、ドキドキする。


元「koebuもちづきさんが演じてくださった!



Mouse Girl

You guys do not believe so much,
my younger sister is a wild girl nursed by mouse.

My sister was kidnapped by mouses
as soon as she was born.

She was carried to the attic and became big.
Just right above my room.

Such a thing, I did not know at all.
I was thinking that there was a big mouse.

That was a certain morning.
A girl was caught in a mouse catch.

"Squeak, squeak, squeak!"
It sounded like a mouse.

Both father and mother asserted that I must be my sister.
Because the face of the girl was exactly like my face.

"You, my sister."
"Squeak."

She could not speak human language after all.

Even just dressing up my sister was serious.
Even if I forcibly dress it on her, she will soon break it.

If the gray clothes of the mouse color,
somehow she managed to endure.

We also had difficulty stopping her habit of whining anything.
The whole family was full of bad wounds.

It took us a long time to make her walk upstairs.
We hung the food from the ceiling.

But my sister is surely becoming human.
Although it is little by little, I'm really happy.

Recently, she began to decorate her hair.

"Somehow, you have become like a girl."
"Squeak?"

Yet she will run away when she sees a cat.

Oh, that my sister came.
She is smiling humanly.

It's time to kiss goodnight.
"Smack!"

I'm still a bit excited.