Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

友だち

僕と、彼と、彼女。

僕たち三人は仲の良い友だちだった。
いつも三人一緒、三位一体だった。

ある日、彼が駄目になってしまった。
救いようのない人になってしまったのだ。

僕と彼女は、顔を見合わせて悩んだものだ。
どうすればいいのかわからなかった。

会話のための言葉さえ見つからないのだった。

僕たち、ふたりではうまくゆかない。
なんというか、そういう関係だったのだ。

あの日、彼が駄目にならなかったら

きっと僕たちは、ずっと今でも
仲の良い友だちのままでいられたはずだ。

結局、僕たちは別れてしまった。

あの日から、ずっと僕は
彼らと会わないようにしている。




元「koebuとうぷさんが演じてくださった!


Friends

I, he and she.

We were three good friends.
Always three people together, it was a trinity.

One day he ran out of control.
He has become a man who can not be helped.

Both me and her suffering from looking at each other.
We did not understand what to do.

We could not even find the words for the conversation.

We both do not work well.
What it was, that kind of relationship.

If he did not go wrong that day,
surely we should have been friends with us even now.

Eventually, we broke up.

From that day, I've been trying not to see them.