Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

クラリオン星の友人


クラリオン星の友人が地球にやって来た。

「やあ。久しぶり」
「会いたかったよ。元気そうだね」

クラリオン星は五次元世界の惑星なのだそうだ。
太陽を挟んで地球と点対称の独立した軌道をとっている。

太陽が邪魔して、地球から見ることはできない。

クラリオン星人の外見は、ほとんど地球人と変わらない。
ただ、地球人よりほんのちょっと進化しているらしい。

偉そうな学者たちがそう言うのだから 
とりあえず信じてあげてもいいかな、と僕は思っている。

「最近、そっちで流行ってるゲームはなんだい?」
「そうだね、地球侵略モノかな」

「流行ってる食べ物は?」
「地球人の踊り喰い」

「ははは。冗談きついな」
「まあね。ほんのクラリオン・ジョークさ」

彼・・・・といっても半霊半物質体で両性具有なんだけど 
その彼を観光案内したり、一緒に食事したり寝たりして 
僕はできるだけもてなしてやった。

彼がクラリオン星に帰る日が来た。

「また、いつでもおいでよね」
「ありがとう。楽しかったよ」

僕は彼に手を振った。
彼は僕に足を振った。

僕たちは笑った。

なに、ほんのちょっとしたクラリオン・ジョークさ。



元「koebumakotoさんが演じてくださった!



Clarion Star Friend

A friend of Clarion star came to the earth.

"Hey. Long time no see."
"I missed you.You look fine."

It seems that the Clarion star is
a planet of the five-dimensional world.

It has an independent orbit that is point-symmetrical
with the earth, with the sun in between.

The sun disturbs and can not be seen from the earth.

The appearance of the Clarion Alien is
almost the same as the Earthling.

However, it seems that
it has evolved a little bit more than the earthling.

I think it is okay to believe in him for the time being
because the great scholars say so.

"What games are going on there recently?"
"Yes, it's an aggressor on Earth."

"What food is there?"
"Eat people on earth as they danced."

"Haha. Serious jokes."
"Well, just a Clarion joke."

He ... although he is a semi-spirit and semi-material,
and bisexual, I guided him around, ate and slept with him,
and I welcomed as much as possible.

The day has come for him to return to the Clarion star.

"Also, always come."
"Thank you. It was fun."

I shook my hand on him.
He shook his foot on me.

We laughed.
There's nothing like that, just a little Clarion joke.