Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

公園の幽霊


夜の児童公園はさびしそう。
遊ぶ子どもの姿はどこにもない。

でも、ブランコが揺れている。
誰もいないのに、風もないのに・・・

おや?
白い花束が地面に落ちてる。

わたしは気になって、拾いあげた。

「それ、きれいな花ね」
かすかな声だった。

振り向くと、小さな女の子。
ブランコに乗って、揺れていた。

そして、向こう側が透けて見えた。


(この子、幽霊に違いない!)
怖くて、わたしは逃げたくなった。

でも、足が重くて動かない。

「まだ、わかってないのね」
ブランコから降りると、女の子はわたしに近づいてきた。

そして、ひどく悲しそうな顔のまま白い花束を見つめた。
「それ、あんたのよ」


元「koebuアカリさんが演じてくださった!



Ghost in the Park

The night's child park seems to be lonely.
There is nowhere to see children playing.

But a swing is shaking.
Even though there is no wind, nobody...

Oh?
A white bouquet is falling on the ground.

I cared and picked it up.

"That, it's a beautiful flower."
It was a faint voice.

As I turned around, there was a little girl.
She was swinging on the swing.

And, I could see through her background.

This child must be a ghost!
I was afraid and I wanted to run away.

But my feet are heavy and I can not move.

"You do not understand yet, do you?"
When the girl got off the swing, she approached me.

And she looked at the white bouquet
with a badly sad face.

"It's for you."