Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

逃げないで

女と目が合ってしまった。
「逃げないで」

僕が逃げようとしていること 
どうして彼女にわかってしまうのだろう。

「もう追いかけるの、疲れちゃった」
彼女、一丁の拳銃を僕に差し出す。

「これで、私を撃って」
ズシリと重く、ヒヤリと冷たい。

「私は、あなたにしか見えない」
そんな気がしていた。

「私の死体も、あなたにしか見えない」
そうかもしれない。

「だから、心配しなくてもいいのよ」

僕は彼女の胸に銃口を向け 
ためらいもせずに引き金を引く。

銃声と衝撃。
悲鳴と血しぶき。

痙攣したように撃ち続ける指。
穴だらけになる幻想の女。

休日の歩行者天国に 
いつまでも響き渡る銃声と悲鳴。




元「koebumakotoさんが演じてくださった!


Do Not Run Away

The eyes of a woman and me have been matched.
"Do not run away."

Why does she know that I am trying to escape?

"I'm tired of chasing you already."
She presents a handgun to me.

"Now, shoot me."
It's very heavy and very cold.

"I can only be seen by you."
I felt like that.

"My corpse is only visible to you."
Might be so.

"So you don't have to worry."

I aim the gun at her chest
and pull the trigger without hesitation.

Gunshot and shock.
Scream and blood splash.

My finger continues to shoot as if I was cramped.
A fantasy woman who is full of holes.

Guns and screams echoing forever
on the holiday pedestrian street.