Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

雀の涙

昔、あるところに 
一羽の雀がいました。

まだ生まれたばかりの
ほんの小さな雀でした。

ある日、この雀が
村の子どもたちにいじめられました。

とてもひどいことをされたのです。 

雀は悲しくなって 
とても大きな声で泣きました。

でも、その涙は少なくて 
ほんの雀の涙ほどなのでした。

チュン チュン




元「koebuロンチーさんが演じてくださった!


Sparrow's Tears

Once in a while there was a sparrow.
It was just a little spawn just born.

One day, this sparrow was bullied by children in the village.
It was done awfully.

The sparrow got sad and cried in a very loud voice.

But the tears were few,
and it was about the tears of a sparrow.

Chirp chirp