Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

シャボン玉を追え


華やかなアニメタッチ、都会風な大通り。
俺と相棒はどこかへ向かっていた。

シャボン玉のようなものが通り過ぎ、続いて
小学生女子3人が俺たちを追い抜き、駆け去る。

彼女たちは危険地帯へ向かっている。
いかん。阻止せねば。

自然に俺たちも駆け足になる。
立体交差のような広い坂道を上る。

彼女たちは下りエスカレーターに乗った。
地下鉄または地下ショッピング街への入口だ。

途中、改札をする職員が待機している。
あいにく我々は通行許可証を持っていない。

相棒はエスカレーターに寝そべって通過を試みる。
無茶だ。見つけた職員が相棒を追いかける。

その隙に俺もエスカレーターに乗って潜入。

いざ、行かん。
俺と相棒と彼女たちの幸運を祈る。


Follow Soap Bubbles

Gorgeous anime touch, urban-style boulevard.
I and my partner were headed somewhere.

Things like soap bubbles have passed,
and then three elementary school girls overtake us
and run away.

They are heading to the danger zone.
that's no good. We must stop them.

Naturally, we are also rushing.
We climb a wide slope like a grade crossing.

They went down on the escalator.

It is the entrance
to the subway or underground shopping area.

On the way, the staff who turns on the ticket is waiting.
Unfortunately we do not have a pass.

my partner lays down on the escalator and tries to pass.
It is futile. The staff who found it chase my partner.

I also infiltrate the escalator on that occasion.

Let's go now.
I wish my fortune to me, my partner and theirs.