Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

五人の私


私が五人いる。

私である私、私でない私、
私であるかもしれない私、
私でないかもしれない私、

それから、最後の私は・・・・

はて、どこへ消えてしまったのか?
おっと、私はここにいる。

かくして、私は五人いる。
ところで、私は誰なのだ?

私の爪に彫物をしてくれた女の名は
もう私の爪に残っていない。


yayaさんのリクエストに応え、自作自演。



Five Me

There are five me.

I am me,
I am not me,
I might be me,
I might not be me,

Then, the last me ...

Where did I disappear?
Oops, I'm here.

Thus, there are five me.
By the way, who am I?

The name of the woman who carved my nails
no longer remains on my nails.