Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

酒の神

酒の神が恋をしました。
その相手は恋の女神でした。

でも、恋の女神は恋などしません。
他人の恋心に火をつけるだけです。

憧れの神の世話にもなりません。
嫉妬の女神なんか会ったこともありません。

だから結局、酒の神は失恋したのです。

酒の神は、悲しみのあまり酒に溺れ
酒樽の底に隠れてしまいました。

そんな哀れな酒の神に同情したのは
お節介な孤独の女神でした。

孤独の女神は、恋の女神を孤独にしました。

恋の女神はたまりません。

たちまち孤独に負けてしまって
飲めない酒を飲むようになりました。

そんな恋の女神の噂を聞いて、酒の神は
酒樽から嬉しそうに這い出てきました。

酒の神は、恋の女神の隣に座ると
その憂いに満ちた美しい横顔を眺め

恋の女神の孤独に乾杯しました、とさ。




「note」yayaさんが演じてくださった!


「Spoon」しんさんが演じてくださった!


Sunoが作曲。


The God of Liquor

The god of liquor fell in love.
That opponent was the goddess of love.

But, the goddess of love does not fall in love.
Just put a fire on others' romance.

She will not take care of the god of longing.
She has never seen the goddess of jealousy.

So in the end, the god of liquor was broken hearted.

The god of liquor was drowned in drinking with sadness
and hid in the bottom of a barrel.

It was the goddess of loneliness
that was sympathetic to such a pathetic god of liquor.

The goddess of loneliness made
the goddess of love solitary.

The goddess of love can not bear.

Instantly lost to loneliness,
she began to drink liquor which she can not drink.

The god of liquor crawled out happily from the barrel
after listening to the rumor of that goddess of love.

When sitting next to the goddess of love,
The god of liquor looked
at the beautiful profile filled with that grief,
and toasted for the solitude of the goddess of love.