Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

神がわからない

私には 神がわからない 

神がわからない私なので 
その神の子とやらも わからない 

ましてや その神の子の誕生日を祝うなど 
なんの意味やら さっぱり私にはわからない 

そんなこと いちいちわからなくても 
みんなと一緒に 祝っておればいいのだ 

それで万事 うまくいく 

周囲に波風 立てなければ それでいい 
おのれの立場さえ 守っておれば それでいい 

さような考え方があること 
私は 知っている 

そのようして 個人が動き 
そのようして 世間が動く 

あやまちが 正当化され 
あやまちが 増幅される 

やがて むくむく膨れあがったあやまちが 
まっとうな世界を 駆逐する

そうして かつて 何が起こったか 
私はちゃんと 知っている 

わからない私が 知っている




「ゆっくり生きる」はるさんが演じてくださった!


元「koebuぴりかれらさんがアレンジして演じてくださった!

I Don't Know God

I don't know God.
I don't know God, so I don't know God's child either.

Furthermore, I have no idea what
it means to celebrate the birthday of the child of God.

Even if you don't understand each and every one of them,
you can celebrate with everyone.

Then all will be well.

As long as you don't make waves around you, that's fine.
As long as you keep your position, that's fine.

I know there is a goodbye way of thinking.

That's how individuals move,
and that's how the world moves.

Mistakes are justified, and mistakes are amplified.

Before long,
bloated mistakes will drive out the righteous world.

I know exactly what happened that way.
I, who should not know, know it.