Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

軽蔑

僕は君が好きだけど 
君のすべてが好きなわけじゃなく 
好きなのは君だけじゃない。

君を盗み見ながら 
僕が描くかもしれない似顔絵は 
きっと君に似ていない。

僕は君が欲しいけど 
君が望むような僕なら 
たぶん君なんか欲しくない。

君が僕でない誰かと愛し合えば 
僕は死にたくなるだろうけど 
本当に死んだりなんかしない。




元「koebuアカリさんが演じてくださった!


Contempt

I like you but
I do not care for everything about you
You are not the only ones I like.

While looking into you
The portrait that I may draw
Probably does not resemble you.

I want you but
If I were the one you wanted
Maybe I do not want you.

If you love each other that you are not me
I would like to die but
I do not really die.