Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

囲い牛

いつの間にか僕は牛になっている。

好かれている僕がなにもしないから
彼女を泣かせてしまったという理由で

クラスの女の子たちが僕を取り囲み
縫い針を手にして僕の体を刺している。

チクチクするような痒みを感じるけれど
それらしい痛みはほとんど感じない。

他人の痛みどころか自分の痛みさえ
もう僕は感じなくなっているのだ。

取り囲む有刺鉄線の柵の杭の一本が
僕が本当に好きな女の子だったから。

どのように開放されたか記憶にないが
おそらく囲いを破って逃げたのだろう。

以上、情けない囲い牛だった僕の話。




元「koebutakenokonokoさんが演じてくださった!


Enclosed Bull

Before I knew I was a bull.

Because I made her cry to not do anything to her,
girls in the class surround me,
stabbing my body with a sewing needle in hand.

I feel a prickling itch, but I feel little such pain.

Even my own pain, not pain from others,

I have not felt anymore.

One of the piles of the surrounding barbed wire fence
was a girl I really liked.

I do not remember how it was opened,
but I probably broke the enclosure and ran away.

That is the story I was miserable enclosed bull.