Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

手の痛み


保母さんの弾くオルガンの音が聞こえる。

幼い僕たちが小さな手と手をつないで
輪を作ってお遊戯をしている。

僕のすぐ隣はひとつ年長の女の子。
突然、その子とつないだ手に痛みが走る。

僕の手のひらに、彼女が爪を立てている。
幼いながらもすごい力。

驚いて横を見る。
その子の顔には憎しみが込められている。

わけがわからない。
憎まれる理由なんか思い浮かばない。

ほとんど会話したことさえないのだから。

そして、大人になった今でも謎のままだ。
ふと思い出すたびに考えてしまう。

彼女、僕のことが好きだったのでは?
などと自惚れてみたりもする。

案外、ぼんやりしていた僕が気づかないで
彼女の足を踏んだだけかもしれないけど。


元「koebu」inaba298さんが演じてくださった!



Hand Pain

I hear the sound of the organ
played by the nursery school's mother.

We connect small young hands,
making circles and playing.

One next to me is a senior girl.

Suddenly,
pain ran in my hand connected with that girl.

In the palm of my hand, she is setting her nails.
Her power is young but amazing.

I am surprised and I look sideways.
Hatred is put in the child 's face.

I do not understand.
I do not remember the reason for being hated.

Because I have not even talked to her.

And even now I become an adult,
it remains a mystery.

Every time I remember it, I think about it.

Was she a favorite of me?
I also try to be confident.

Unexpectedly, I was drowsy,
I did not notice, I might just step on her foot.