Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

誘ってみたら

墓場で出会った彼女はとても魅力的な幽霊だった。
駄目もとで誘ってみたら、快く僕に()いてきてくれた。

普通の多くの人たちには彼女の美しい姿は見えない。
せいぜい寒気のようなものを背筋に感じるくらいだ。

思い出したくないのか、彼女は
幽霊になったいきさつを話してくれない。

話したくないわけでもあるのだろう。
あえて僕も尋ねたりしない。

彼女の言うところによると
僕は半分ほど幽霊なのだそうだ。

そう言われてみると、確かに現実感が希薄な気がする。

「すると、僕は半分ほど死んでいるのかい?」
「いいえ。あなたは半分ほど生きているのよ」

なんだか同じ事のような気がするけど
じつは微妙に違う事なのだそうだ。

いつも彼女が側にいてくれるから
いつだって僕は幸せな気がする。

いつか僕は死ぬだろうけど、もう
いつ死んでも怖くない気がする。



元「koebu◇ゆぅる◇さんが演じてくださった!


If I Invite Her

I met her at the grave ground,
she was a very attractive ghost.

When inviting her thought that it would be useless,
she petted me for pleasure.

Many ordinary people can not see her beautiful figure.
They feel at best the spirit of what is cold.

She doesn't want to remember or tell me
about how she became a ghost.

I wonder she does not want to talk.
I do not even dare ask her.

According to what she says,
I heard that I am a half ghost.

When she says so, indeed I feel that reality is scarce.

"Then, I am half dead?"
"Rather, you are half alive."

It feels like the same thing,
but it seems that it is slightly different.

I always feel happy because she always comes near.

Someday I will die
but I feel like I'm not scared whenever I die.