Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

悩んでばかりもいられない

何事かについて僕は悩んでいた。

そして、窓辺の机に頬杖を突きながら
開いた窓から外の景色を眺めていた。

草木が生い茂る田舎臭い風景で
あるいは本当に田舎なのかもしれない。

大声で笑ったり叫んだりしながら
目の前を制服の女子学生たちが通る。

彼女たちが高校生なのか中学生なのか
僕には区別できない。

また、なぜそんなふうに彼女たちが騒ぐのか
やはり僕にはわからないのだった。

そんな僕のいびつな楕円形の視界の端に
なつかしい友人の顔が現われた。

女子学生たちとふざけ合っているので
僕が手をあげているのに気づきもしない。

なぜか僕は手頃な小石を持っており、
それを向こうに放り投げて大声で呼んだ。

「おーい、ちょっと寄っていけよ」

その友人を僕は同性のように思っていて
なんだか気安く呼んだのだけれど
よく見なくても明らかに異性であり、
それもなかなかの美女なのであった。

ようやく友人は僕に気づいたようで
手を振ってくれたのだけれど
一緒にいる女子学生たちが開放してくれないらしく
すぐにこちらへは来れないように見えた。

「よければ、君たちも一緒においでよ」

僕がそんなふうに窓から声をかけると
女子学生たちは互いに顔を見合わせ
恥ずかしそうに小さく笑うのだった。

あるいは友人は彼女たちの先輩なのかもしれない。

たがいに抱きついたり蹴る真似をしたり
なにやら楽しそうにふざけ合いながら
彼女たちは坂道をゆっくり上がってくる。

友人だけでなく女子学生たちも一緒なので
僕はなんだか嬉しくなってしまう。

友人のおかげなのだ、と感謝する。
なんだか何か言わずにいられなくなる。

「彼女は僕と同級生だったんだけど」
僕は自分の言葉にいくらか驚く。
「よく相談を持ちかけられていたよ」

まるで彼女たちが友人に相談を持ちかけてばかりいて
「僕にも相談を持ちかけても悪いことあるまいよ」
とでも言いたいみたいに聞こえる。

「そうだったんですか」
かわいらしい女子学生が目を丸くする。

本当に驚いたのかどうかわからないが
ともかく返事をしてくれたので
いくらか救われたような気になる。

とぼけた顔のコアラの親子みたいに
背中に女子学生を一人ぶら下げたまま
友人は勝手口から僕の部屋に入ってきた。

跳び上がって僕の机の上に裸足で立つと
彼女は窓から外に思い切り首を突き出した。

それから、僕には理解できない類の冗談で
まだ外にいる女子学生たちを笑わせるのだった。

友人の短いスカートから下着が見える。
元気に開いた太股が健康そうだった。

彼女は、たしか人妻ではなかっただろうか。
それに同級生ではなかったような気もする。

なんであれ、彼女は僕の友人に違いない。

背中の女子学生は天井に押し付けられ
遊園地の観覧車にでも乗っているつもりなのか
キャーキャー叫びながらも笑っている。

見ているだけで僕まで楽しくなってくる。

僕の机の上には書きかけの原稿用紙があり、
小説家にでもなったつもりなのか
万年筆なんかもそれらしく置いてある。

僕は文章が書けなくて悩んでいたのだろうか。

なにを悩んでいたのか
もう思い出せないのだけれど
なにやらすごく幸せな気分である。

そういうわけなので僕は
ここに忘れないように書いておく。

あいにく万年筆ではなくて
パソコンのキーボードではあるけれど。




自作自演。


I Can't Just Worry

I was worried about something.

And while looking at the cheek cane
against the desk on the window,
I was looking at the outside scenery
from the open window.

It may be a country smelly landscape with vegetation,
or it may be really rural.

Schoolgirls in uniform pass in front of me,
laughing and screaming out loud.

I can't tell
if they are high school or junior high school students.

And I still didn't know why they made such a noise.

A nostalgic friend's face appeared
at the edge of my distorted oval vision.

She doesn't realize I'm raising my hand and signaling
because she's jokingly with the girls' students.

Somehow I had an affordable pebble
and threw it away and called out loud.

“Hey, just stop by.”

I thought that friend was like the same sex,
and I called my friend somehow cheaply,
but even if I did not look closely,
it was clearly the opposite sex,
and it was also a pretty beauty.

The friend finally noticed me, she shook her hand,
but the girls who were with her
seemed not to release her,
so she couldn't come here right away.

“If you like, please come here with her.”

When I called out from the window like that,
the female students looked at each other
and smiled embarrassedly.

Or the friend may be their seniors.

They slowly climb up the hill, hugging each other,
imitating kicking, and jokingly happily.

Not only my friends
but also female students are together, so I'm glad.

I thank her for being with her.
I can't help saying anything.

“She was a classmate with me,”
I am somewhat surprised at my words.
“I was often consulted.”

It ’s as if they ’re just consulting her
“There is nothing wrong with contacting me.”
Sounds like I want to say so.

"Is that so?"
A pretty female student rounds her eyes.

I don't know if she was really surprised,
but anyway she responded
and I feel like I was saved.

Like a koala parent and child with a blurred face,
my friend entered my room from the back door
with a female student hanging on her back.

She jumped up and stood barefoot on my desk,
sticking out her head out of the window.

Then she was a joke of a kind that
I couldn't understand
and laughed at the girls who were still outside.

I can see the underwear from my friend's short skirt.
The thighs that opened well seemed healthy.

Wasn't she a married woman?
I also feel like I was not a classmate.

Anyway, she must be my friend.

The girl student on the back of my friend
was pressed against the ceiling and laughing
while screaming energetically whether
he was going to ride on the Ferris wheel
at the amusement park.

Just watching it makes me fun.

There is a manuscript paper on my desk,
and I'm thinking of becoming a novelist,
and a fountain pen is also placed like that.

Was I worried about not being able to write?

I can no longer remember what I was worried about,
but I feel very happy.

That's why I write here so as not to forget.

Unfortunately,
it's not a fountain pen, but a computer keyboard.