Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

大事なもの

あれは 
とても大事なものだった 
 
今ならわかる
 
捨ててしまっては
いけないものだったのだ 
 
あんな大事なもの 
なぜ捨てることができたんだろう 
 
わからない 
 
あの時の僕の気持ちが 
今の僕には どうしてもわからない 
 
あれは もう 
二度と手に入らないだろう 
 
そんな気がする 
 
この世界から 
永遠に失われてしまったのだ 
 
だから 
あれは とても貴い 
 
ある意味 
命より大事なものだった 
 
少なくとも 今ここに残る 
僕の命なんかよりは ずっと 



元「koebu宏美(ろみりん)さんが替え歌にしてくださった!


元「koebu月之兎さんが演じてくださった!



Something Important

That was very important.
I know now.

It should not have been thrown away.

How could I throw something so precious away?
I don't know.

I still don't know how I felt at that time.

It will never come to me again.
That's how it felt.

Lost from this world forever.

That is why it is so precious.
In some ways, it was more important than life.

At least, much more than my life
that remains here now.