Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

醜い蛙


お城の近くにおばさんが住んでいました。

ひとり暮らしのおばさんは 
なぜか一匹の蛙を飼っていました。

とても醜い蛙でしたが 
それでも喜んで飼っていました。

おばさんは冗談好きでした。
「魔法で蛙にされた王子様なのよ」

もちろん誰も信じてくれませんが 
おばさんは笑っていました。

ある夜、おばさんの夢に蛙が現われました。
「おばさん、キスして。魔法がとけるから」

目覚めると、おばさんは醜い蛙の口に 
そっと唇で触れてみました。

すると、おばさんは蛙になりました。

「あなたは蛙の国のお姫様だったのです」

醜い蛙の王子はかしこまり 
うやうやしく蛙の姫に頭を下げました。


元「koebu」yayaさんが演じてくださった!




Ugly Frog

A middle aged woman lived near the castle.

She lived alone had a frog for some reason.
It was a very ugly frog, but she was happily keeping it.

The woman was a joke fan.
"This is the prince who was magically made a frog."

Of course nobody believes, but she was smiling.

One night, a frog appeared in her dream.
"Lady, kiss me, because magic breaks."

When she woke up,
she tried touching her mouth softly
with the ugly frog's mouth.

Then the woman became a frog.

"You were a princess in a frog country."

The prince of the ugly frog got into a certain way,
and bowedly to the princess of the frog.