Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

生存者


きっと僕はどうしようもないんだと思う。

わけがわかんなくなるんだ。
たまになんだけどさ。

気がついた時はもう遅いんだ。
いつもね。

最初、たくさんの仲間と歩いていたんだ。

本当なんだってば。
嘘なんかつかないよ。

いろんなのがいたよ。
まあ、僕もそうだけどさ。

笑顔だけの女の子とか、三本足の老人とか。

みんなで助け合って前へ進んでいたんだ。

つらかったよ。
でも、楽しいことだってあったよ。

その笑顔だけの子と手をつないだりとかね。

でも、一人減り二人減りで、少なくなってさ。

そうそう。
一度に五人減ったこともあったな。

なにしろ食べ物がまったくないんだから。
あそこは本当に食べられるものがなくてね。

うん、水はあったよ。
たまに溺れるくらい。

僕の親父なんか沼で死んじゃったんだから。

あの時みんなで親父を沼から引き上げてね。

いや、軽かったよ。
かなり消耗していたから。

だけど、またわけがわかんなくなってさ。

思い出せないんだ。
親父をどうしたのか。

うん、たまにあるんだ。
僕だけじゃないよ。

だって、みんなすごく空腹だったんだから。

なんというか、本当に死にそうなくらいにさ。


「ゆっくり生きる」はるさんが動画にしてくださった!


元「koebuyukinekoさんが演じてくださった!



Survivor

Surely I think that I can not do anything.

I do not know the reason.
Sometimes it is.

When I notice it is already late.
Always.

At first, I was walking with a lot of colleagues.

It's true.
I can not tell a lie.

There were various people.
Well, that's true for me though.

A girl with only a smile,
an old man with three legs.

Everyone helped and was going forward.

It was painful.
But there was something fun too.

I hold hands with the girl who only smiles.

But we are decreasing by one person,
two people fewer and fewer.

That's it.
We have had five fewer at a time.

Because there is no food at all.
There is nothing that can really be eaten over there.

Yeah, there was water.
It occasionally drowned.

Because my father died in a swamp.

Everyone raised my father from the swamp at that time.

Yes, he was light.
Because he was quite exhausting.

But, I do not know the reason again.

I can not remember.
What have we done with my father?

Yes, occasionally.
I'm not alone.

Because, everyone was hungry so much.

To tell you, we were really about to die.