Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

化粧台

私の目の前には化粧台がある。

なかなか立派な代物。
実際、高かった。

風水によると 
「きちんとした化粧台でメイクをしないとブスになる」
のだそうだ。

通勤途中の電車内は勿論 
洗面所なんかで立ったままチャチャっとやってはいけない。

電車は乗り物。
洗面所は化粧と汚れと(やく)を落とす場所。

どちらも化粧をする場所ではないのだ。

だから私は 
この立派な化粧台の前で化ける。

いい女になる。

でも、哀しいことに 
化粧台の真ん中の大きな鏡は 
ひどく歪んでいるのだ。

そのため、せっかくの私の顔が 
ひどく歪んで見える。

まるで男の顔。

実際、私の体は男なのだから 
仕方ないことではあるけれど・・・・

でも、心は女。

鏡に向かって問いかける。

「鏡よ鏡、鏡さん。
 世界で一番美しいのはだあれ?」

やっぱり鏡は優しくて 
なんにも答えてくれない。

けれど、私の心を 
忠実に反射させてくれる。

歪んだ私の美しい心を

醜く 
とても醜く 
私に見せつけてくれる。




元「koebumakotoさんが演じてくださった!



Dressing Table

There is a dressing table in front of me.

It is quite a good substitute.
In fact, it was expensive.

According to Feng Shui,
it seems that "If you make a make-up
with a neat dressing table it becomes a disgrace".

Do not try to simplify while standing in the washroom
as well as in the train on the way of commuting.

The train is a ride.
Washroom is a place to drop make-up, dirt and troubles.

Neither is a place to put on make-up.

That 's why
I can turn around in front of this fine dressing table.

Become a nice girl.

But sadly the big mirror in the middle of the dressing table
is badly distorted.

Therefore, my face looks badly distorted.
It's like a man's face.

Actually, my body is a man so it can not be helped but...
But my heart is a woman.

I ask to the mirror.

"Mirror, mirror, mirror,
who is the most beautiful in the world?"

After all the mirror is gentle and will not reply.
However, it reflects my heart faithfully.

It makes my distorted beautiful heart ugly
and very ugly to me.