Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

婚約者

僕の婚約者が僕ではない男と心中をした。
結局、ふたりは死んでしまった。

それはそれでいい。
ありそうな話だ。
 
ところが、その男にも婚約者がいた。
もちろん、僕の婚約者とは別の女だ。

お互いに婚約者に心中されたわけだ。
 
初対面は病院の霊安室だった。
お互い、慰めの言葉もなかった。

「まぬけね」
「そっちこそ」

ふたりとも笑ってしまった。
 
すぐに僕たちは婚約した。
それから、心中の相手をさがし始めた。

たぶん、お互いに。




元「koebuyayaさんと共演!


Fiance

My fiance did a double suicide
with a man who wasn't me.

In the end, the two died.

That's fine.
It's a likely story.

However, the man also had a fiance.
Of course, she's a different woman from my fiance.

Our fiance did a double suicide.

Our first meeting was in the morgue of the hospital.
There were no words of comfort to each other.

"You are stupid."
"You are the one."

We laughed.

Immediately we got engaged.
Then I started looking for a double suicide partner.

Maybe each other.