Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

悪口攻撃

内心は僕のことが好きなのに 
いつも僕の悪口ばかり喋ってる女がいる。

正直に接するのが恥ずかしいのか、とにかく
素直になれない、ひねくれた性格なのだ。

今だって壁越しに、我が組織のボスへ 
僕の悪行を告げ口する彼女の声が聞こえる。

どこからネタを仕入れてくるのだろう。
あることないこと、いやむしろ、ないことばかり。

扉が開いて僕が顔を洗ってる部屋に入ってきても 
彼女は一向に僕の悪口をやめる気配がない。

そのことはボスもわかっていて 
ここの組織の人ならみんなわかっている。

僕への彼女の悪口は僕への愛情表現なのだ。

「ほらほら、噂をすれば本人がいましたよ」
嬉しそうにあんなこと言ってるし。



自作自演。


Bad Mouth Attack

There is a woman who speaks only badly for me
all the time as she likes me.

Is she ashamed to be honest?
Anyhow, it is a twisted character that can not be obedient.

Even now I can hear her voice telling me of my evil
to the boss of our organization through the wall.

Where does she come from buying the story?
There is something or not, or rather, nothing.

Even if the door opens and I enter the room
where I am washing my face,
she does not feel like quitting my bad mouth all the way.

That also knows the boss, everyone knows this organization.

Her abuse to me is a love expression for me.