Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

必要としない

私たちはさして豊かではない。
けれど、差し迫るほど貧しくもない。

なので 私はあなたを切実に必要とせず 
あなたもまた私を必要としないはずである。

ただし 私にとってあなたは重要であり 
また あなたにとっても 私は重要であろう。

持ちつ持たれつ ほどほどに。
そういう関係で十分ではないか と思う。

それ以上の関係を望むのは むしろ 
わがまま というものではなかろうか。



はるさんが演じてくださった!


Do Not Need

We are not rich.
But we are not as poor as imminent.

So I will not need you so seriously
and you will not need me anymore.

But for me you are important
and for you also I will be important.

Hold on, be moderate.
I think that such relationship is sufficient.

Whether it is rather selfish that
you want a relationship beyond that.