Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

魔女のダイブ


小高い丘の上の神社の境内みたいな公園を
仲良し数名と手をつないで歩いていた。

この中に僕が昔好きだった女の子がいる。
彼女には僕でない好きな男の子がいる。

彼は妙なあごひげを生やしているのに
衣装のせいか、ゴスロリの魔女のようだ。

ふたりがくっつくように話し合う様子は
まるで魔女の集会のように見える。

帰る時刻になって、僕たちは公園を出た。

仲間たちは知らないようだが
なぜか僕は帰り道と最寄り駅を知っている。

つづら折れに下る坂道を歩きながら僕は
なんだか投げやりな気持ちになってきた。

そのせいか、曲がる道をまっすぐ進み 
覚悟もせず、そのまま崖からダイブしてしまう。

なんとなく滑るように空中を飛んでいたような 
そんな古い記憶を思い出したからだ。


Witch's Dive

I walked hand in hand with some good friends
with a park like the precinct of a shrine on a small hill.

Here is a girl I liked long ago.
She has a favorite boy who is not me.

He's a bearded stranger, but because of his costume,
it looks like a gothic lolita witch.

The state of the two
who talk to each other looks like a witch's rally.

It was time to go back and we left the park.

It seems that the friends don't know, but somehow
I know the way back and the nearest station.

As we walk along the slopes that make it go down,
I feel like I'm throwing up something.

Because of that, I will go straight on the curving road
and dive from the cliff without getting ready.

I remembered such an old memory
that flew in the air in a slippery way.