Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

勃木

父が怖くてしかたなかった。

酔ってない父の顔をあたしは思い出せない。
あたしと弟は毎日のように殴られていた。

母だって信じられなかった。

謝ったり泣いたりするだけの女だった。
なぜ父と別れないのか不思議でならなかった。

だから、あたしは弟を連れて家を出たんだ。

あたしたちは生きるためになんでもした。

さすがに人殺しはしなかったけど
それに近いことはしなければならなかった。

いやなこと。もう忘れてしまいたいこと。
家に帰るくらいなら死ぬつもりだった。

でも、なんとか生きのびることができた。

アパートだって借りることができた。
ボロくて狭くても、野宿よりずっとましだ。

結局、そこも長くいられなかったけど。

あれは、あたしが十七になった夏のこと。
突然、弟が奇病にかかったのだ。

朝、目が覚めてびっくりした。
あたしたちの部屋に木が生えていたのだ。

それもすぐ横に寝ていた弟の腹から。

仰向けの弟の腹から真上にのびて 
木のてっぺんは天井に届きそうだった。

窓からの風に緑色の葉がゆれていた。
幹も太くてなかなか立派な木だった。

弟に寝返りでも打たれたら倒れそうだった。

あたしは眠っていた弟をそっと起こした。
「あのね、大変なことになっているよ」

夢をやぶられ、しばらく弟はぼおっとしていた。

それから、自分の腹の上を見て驚く。
泣きそうな顔をするのだった。

「ねえさん、どうしたらいいんだろう」

そんなこと、あたしにもわからなかった。
相談できる大人などいなかった。

「重くない? 苦しくない?」
「ちょっとだけ。そんなに苦しくない」

強がりを言ってるな、とあたしは思った。
こいつ、つまらないところで強がるんだ。

あたしは木の幹にそっと手を触れてみた。

「あっ」
弟が小さく声をあげた。

木がゆれて葉が一枚、敷布団の上に落ちた。

すぐにあたしは木の幹から手を離した。
「どうしたの? 痛かった?」

頬を赤らめて弟は首を振るのだった。
「ううん、ちょっと・・・・」

そのまま弟は黙ってしまった。

なにがちょっとなんだ、とあたしは思った。
いらいらさせる性格なんだから。

とりあえず、あたしは朝食を用意した。

そして、起きられない弟の口へ運んでやった。
ヒナの口に餌をやる親鳥のような気分だ。

「ねえ。お医者さん、呼ぼうか?」

弟はすぐに首を振った。
「いいよ。大丈夫、すぐになおるよ」

ぶっきらぼうな返事をするのだった。

そんなこと、あたしは信じられなかった。
なんとかしなければ大変なことになる。

弟を見下ろしたり木を見上げたりしながら
畳に正座したまま、あたしは悩んだ。

しばらくして、いい考えがひらめいた。
あたしは、決意して立ち上がった。

「ちょっと待ってて。すぐに戻るから」
ドアを開け、あたしはアパートを出た。

弟をひとり部屋に残すのは心配だったけど
あたしは、近所の市立図書館を訪れた。

弟に生えた木の種類を調べるつもりだった。
わかれば、対策が見つかるかもしれない。

だから、たくさんの植物図鑑を借りた。

ところが、それは役に立たなかった。
帰宅すると、弟は部屋の掃除をしていた。

Tシャツに着替えた弟の腹に木はなかった。
すでに布団も押入れに片付けてあった。

あたしは呆然となった。
「なおちゃったの?」

畳の上の落葉を掃き集めながら弟は答えた。
「うん。まあね」

なにがまあねだ、とあたしは腹が立った。
あんなにおろおろしていたくせに。

「あの木はどこ?」
「消えちゃった」

「消えたって、どこに?」
「さあね。ただ消えちゃったんだ」

あたしは力が抜けて植物図鑑を床に落とした。
ものすごい音がして床に広がった。

ばかみたいだ、とあたしは思った。
こんなにいっぱい心配してやったのに。

「その葉っぱ、ちょうだい。調べてみる」
あたしは諦めなかった。

でも、弟はあたしを無視した。
ゴミ箱に最後の葉も捨ててしまった。

「もういいよ。もうなおったんだから」

それで、あたしは切れてしまった。
弟の頬を力一杯ひっぱたいたのだ。

あたし、はじめて弟を叩いてしまった。

一瞬、酔った父の顔を思い出した。
いやな顔。思い出したくなかった。

すぐに弟はあたしの手首をつかんだ。
弟は両手であたしの両腕を押さえつけた。

あたしはびっくりした。

こんなに弟に力があるなんて知らなかった。
背の丈もとうにあたしをこえていた。

弟の目を見た。赤く血走っていた。
もう弟じゃない、とあたしは気づいた。

「ねえさん・・・・」
その声は低く、ひどくかすれていた。

そして、あたしは感じていた。

弟がいままで狡猾に隠していたもの
むくむくふくらみ、突き上げてくるものを。




元「koebumakotoさんが演じてくださった!


Sunoが作曲。


Erection Tree

I was scared of my father.

I can not recall the face of my unfaithful father.
I and my brother were beaten like every day.

I could not believe it was my mother.

She was just a woman to apologize and cry.

I wondered why my mother could not break up
with my father.

So, I took my younger brother and left home.

We did everything to live.

I did not kill people as expected,
but I had to do something close.

Bad thing. Things I'd like to forget.
I intended to die if I got home.

But, we managed to survive.

Apartments could also be rented.

Even if it is boring and narrow,
it is much better than the homeless.

After all, I could not stay there long though.

That was the summer when I was seventeen.
Suddenly my brother caught a strange disease.

I was surprised to wake up in the morning.
Trees were growing in our room.

Incredibly, from the belly of my brother sleeping
next to me.

The tree stretched just above the belly of my brother
who looked up and the top seemed to reach the ceiling.

Green leaves were swaying in the wind
from the window.

The trunk was also thick,
and it was quite a respectable tree.

Even if I turned over to my brother,
I thought I would collapse if struck.

I gently raised my sleeping brother.
"Hey, that's a serious thing."

My brother was caught in a dream
for a while after being hooked.

Then I was surprised to see it on my belly.
He looked like crying.

"Hey, what should I do?"

I did not even understand such a thing.
There were no adults to consult.

"Is not it heavy? Is not it painful?"
"Just a bit, not painful so much."

I thought that he was saying strongly.
This guy gets stiff at a boring place.

I softly touched the trunk of the tree.

"Ah!"
My little brother gave a small voice.

The tree shook and one leaf fell on the mattress.

Immediately I let go of the tree trunk.
"What's wrong? How is it?"

My brother shook his head, blushing his cheeks.
"No, hey..."

My younger brother stayed silent as it is.

I thought what was a bit of a thing.
Because I am irritated.

Anyway, I prepared breakfast.

And I brought it to my brother 's mouth
that I could not get up.

It feels like a parent bird feeding food in the mouth.
"Hey, shall I call a doctor?"

My brother immediately shook his head.
"I do not need it, I'll be fine, I'll fix it soon."

It was a blunt answer.

Such a thing, I could not believe it.
If I do not manage it, he will be in trouble.

While looking down on my little brother
or looking up at the tree,
I kept sitting in tatami and I was worried.

After a while, a good idea caught on me.
I made up with determination.

"Wait a moment and I will return soon."
I opened the door and I left the apartment.

I was worried about leaving my brother alone in the room,
but I visited the neighboring municipal library.

I intended to find out what kind of tree my brother had.
If found, measures may be found.

So, I borrowed many botanical books.
However, it was useless.

When coming home,
my brother was cleaning the room.

There was no tree in the belly of my brother
who changed into a T-shirt.

The futon was already put in the closet.

I got stunned.
"Did you get better?"

While collecting the fallen leaves
on the tatami mat, the younger brother replied.
"Well, well."

I was upset as to what I meant.
Even though I kept myself down like that.

"Where is that tree?"
"It disappeared"

"Where does it disappear?"
"Well, I just disappeared."

I lost my strength
and dropped a plant book on the floor.

There was a tremendous sound
and spreading to the floor.

I thought it was stupid.
Even though I was worried so much.

"Leave that leaf, please check it."
I did not give up.

But my brother ignored me.
He threw away the last leaf in the garbage can.

"Alright already, I got better."

So, I got angry.
He broke his brother's cheek all the time.

I hit my brother for the first time.

For a moment I remembered
the face of my drunken father.

Bad face. I did not want to recall.

Immediately my brother grabbed my wrist.
My brother pressed my wrists with both hands.

I was surprised.

I did not know that my brother has such strength.
The height was beyond me.

I saw my brother's eyes. It was congested red.
I noticed that it was no longer a brother.

"Sister..."
The voice was low, it was badly hidden.

And I felt it.

Things that my brother has hidden in a cunning way,
swelling swiftly and thrusting up.