Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

動物病院

熊のぬいぐるみの具合が悪いので
動物病院へ連れてゆくことにした。

まちがっているけど、しかたないのだ。

私は動物が好きなのだけれど
私が住んでいる団地では、規則により
犬猫を飼ってはいけないのである。

それで犬猫のぬいぐるみを探したけれど
なかなか良い犬猫のぬいぐるみがなくて
気に入ったのは結局、熊のぬいぐるみ。

すぐに買ってしまって、もう嬉しくて
いつも寝るときに抱きしめて寝ている。

なぜか抱いていると安心して眠れるのだ。

ところが最近、この熊のぬいぐるみが
一緒に寝るのを拒否するようになった。

きっと精神的な病気に違いない。

とすれば、仮に動物ではないとしても
おもちゃ病院では治らないだろう。

つまり、まあそういうわけなのだ。

動物病院を訪れるのは初めてだった。
しばらく私たちは待合室で待たされた。

意外にも本物の動物の患者は少なくて
杖を突いた老犬が一匹いるだけだった。

狐によく似た顔の人間の患者もいた。

ぬいぐるみの患者も多かった。
ライオン、ワニ、キリン、それに毛虫。

かれらに付き添いはいないようだ。
高そうな陶器の犬までおすわりしていた。

私は内心、ホッとした。
笑われたらどうしようか、心配だったのだ。

驚いたことに、ナースは羊だった。

キャップというのか、髪飾りというのか
あのナースのマークを頭にのせている。

白衣は着ていないが、羊毛は白っぽい。

さらに驚いたことに、医者は牛だった。

それらしい白衣を首のあたりに巻きつけ 
聴診器を鼻の穴からぶら下げている。

よだれをダラダラ垂らしながら
しきりに尻尾を振ってハエを追い払う。

「どうしたのかね?」

よかった、人の言葉を話せる牛で。
さすが医者だわ、と私は感心した。

「クマちゃん。先生にお話しなさい」
私は熊のぬいぐるみの頭を撫でてやる。

「怖くないわよ。草食だからね」

それでも、なかなか話し出そうとしない。
ぬいぐるみのくせに人見知りするのだ。

「クマちゃん。どうしたの?」
「・・・・べつに話すことなんかないよ」

困ってしまう。反抗期かもしれない。
しかたないので、私が病状を説明した。

口にするのが恥ずかしいようなことも
正直に話さなければいけなかった。

そういう意味では、相手が牛でよかった。

「・・・・なるほど」
牛の医者は大きくうなずいた。

なんて、偉そうなんだろう、と私は思った。

「つまり、これは倦怠期ですな」
「まさか!」

私は信じられなかった。

牛の医者はますます偉そうに首を振る。
「他の可能性は考えられませんな」

突然、目の前が真っ暗になった。

「暴れないでください。落ち着いて」
それは羊のナースの声だった。

背後にこっそり立っていた羊のナースが
私の頭になにかをかぶせたのだ。

さらに、あれこれ理不尽な指示をする。

ようやく目の前が明るくなった。

羊のナースが手鏡を差し出す。
「パンダの着ぐるみです」

手鏡に映る私はパンダの姿であった。

つまり、私は羊のナースの前脚で 
パンダのぬいぐるみのようなものを
乱暴に着せられたのだ。

「どうですか?」
牛の医者がまじめな顔で質問する。

「どうですか、と言われても・・・・」

「なかなか似合うよ」
その明るい声は熊のぬいぐるみだった。

「・・・・そう?」
「うん。かわいいよ」

私は嬉しくなってしまった。
なんだ。こんなに簡単なことだったんだ。

「でも・・・・」
「なあに?」

頭をかく、熊のぬいぐるみ。
「ぼく、パンダより、ウサギがいいな」




元「koebu緑諷アサギさんが演じてくださった!


Sunoが作曲。


Animal Hospital

Because the condition of the bear's stuffed toy is bad,
I decided to take him to an animal hospital.

It is wrong, but it is useless.

I like animals, but in the apartment where I live,
according to the rules I can not keep dogs and cats.

So I searched for a stuffed dog cat,
but it was not quite a good dog cat's stuffed toy,
so my favorite was a bear stuffed eventually.

I bought it soon, I am happy already,
I always sleep with hugging it when I go to bed.

Somehow I can sleep with confidence while holding it.

However, recently this bear's stuffed animal
began to refuse to sleep together.

Surely it must be a mental illness.

Then, even if it is not an animal,
it will not heal at a toy hospital.

In other words, that's why.

It was my first visit to a veterinary hospital.
For a while we were kept waiting in the waiting room.

Surprisingly, there are few real animal patients,
there was only one old dog who struck a cane.

There were some human patients who looked like fox.

Many patients were stuffed animals.
Lion, crocodile, giraffe, and caterpillar.

They do not seem to be accompanied.
Up to the high pottery dog ​​was sitting.

I am relieved, inner.
It was a worry as to what to do if it was laughed.

To my surprise, the nurse was a sheep.

Whether it is a cap or a hair ornament,
she puts the mark of that nurse on her head.

She is not wearing white coat, but wool is whitish.

Even more surprisingly, the doctor was a bull.

He wears a sticky white cloth around his neck,
and he is hanging a stethoscope from the nostrils.

He shakes his tail frequently and drives away the fly
while drooling slime a lot.

"What's wrong?"

Good, with a bull that can speak people 's words.
I was impressed that he is a doctor as expected.

"Bear-chan, talk to your teacher."
I will stroke the head of the bear's stuffed animal.

"You will not be afraid, because he is a herbivore."

Still, it will not talk hard.
It's a shy strangers, a stuffed animal.

"Bear-chan, what's wrong?"
"I have nothing to talk about."

I get in trouble. It may be a rebellious period.
As it can not be helped, I explained the condition.

I had to talk to him honestly
as well as being embarrassed to speak.

It was good in that sense, because the opponent is a bull.

"I see."
The doctor of the bull nodded greatly.

I thought how great it would be.

"In other words, this is fatigue."
"No way!"

I could not believe it.

The doctor of the bull waves his head more and more greatly.
"I do not think other possibilities."

Suddenly, my eyes got dark.

"Please do not go crazy. Calm down."
It was the voice of a sheep nurse.

The nurse of the sheep who stood behind me
something over my head.

In addition, she gives me some unreasonable instructions.

Finally my eyes brightened.

The sheep's nurse hands out a hand mirror.
"It's a panda's costume."

I am in the shape of a panda reflected in the hand mirror.

In other words, I was roughly dressed like a stuffed panda
on the front leg of the sheep's nurse.

"How is it?"
The doctor of the bull makes a question with a serious face.

"Even if asked like that..."

"It looks nice."
That bright voice was the bear's stuffed animal.

"So?"
"Yeah, you are cute."

I got pleased.
What, that was such a simple thing.

"But..."
"What?"

The bear's stuffing scratching its own head.
"I like rabbits better than panda."