Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

おかしな鶏

ある朝、鶏が玉子を一個産みました。
割ると、中からルビーが出てきました。

「あら、楽しみにしてたのに」
料理好きのお母さんはがっかりです。

次の朝、玉子から出てきたのは砂金でした。

「こんなおかしな鶏は捨ててきなさい!」
お父さんは怒ってしまいました。

「ふつうの鶏だったら良かったのにね」

真珠とダイヤモンドの転がる並木道を 
鶏を抱えて歩く少年の姿がありました。



元「koebumakotoさんが演じてくださった!


Strange Chicken

One morning, a chicken gave birth to a egg.
When divided, ruby appeared from inside.

"Oh, I was looking forward to it."
The mother, who likes cooking, was disappointed.

The next morning,
coming out of the egg was gold dust.

"Throw away such strange chicken!"
The father got angry.

"I wish you were a normal chicken."

There was a boy walking with a chicken
on a tree-lined street where pearls and diamonds roll.