Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

あくび姫


  朝から晩まであくび姫
   医者に診せても止まらない

  眠っていてもあくび姫
   夜見る夢さえ退屈なのよ



昔、ある国のお城に 
あくびばかりしている姫がいました。

毎日が退屈で退屈で 
あくびが止まらないのでした。

そんなある日、ある旅の男が城にやってきました。
「お姫様のあくびを止めてさしあげます」

いかにも自信ありそうです。
さっそく姫の前に目通りが許されました。

男は大きなトランクを開けると 
姫にそっくりな一人の娘を取り出しました。

「なるほど、わかったわ」
姫はなかなか賢いのでありました。

「その娘に私のあくびを移すわけね」
そして、あくびをひとつ。

「いいえ。お姫様」
男は首を振りました。

「この娘をお姫様の椅子に座らせるのです」

「なるほど。で、私はどうするの?」
「すみませんが、お席を立ってください」

「あら、そうなの。しかたないわね」
姫は立ち上がりながら、あくびをまたひとつ。

空いた姫の椅子に娘が座ると
まるで本物の姫のように見えるのでした。

「それから、どうするの?」
さらに姫は、あくびをもうひとつ。

「お姫様は、この中にお入りください」
男は空のトランクを示すのでした。

「もう、本当にしかたないわね」

なんどもなんどもあくびをしながら
大きなトランクの中に姫は入りました。

男はトランクを閉めると
それを片手で持ち上げました。

「それから、どうするの?」
くぐもった姫の声がかすかに聞こえます。

「これで、おしまいです」

男は大きなトランクを持ったまま
黙って城をあとにしました。

さて、それからというもの
姫の椅子に座った姫そっくりの娘は

あくびどころか、まったくもう
なんにもしないのでした。


          やれやれ、ご退屈さま。




「ゆっくり生きる」はるさんが動画にしてくださった!


元「koebu」の3人と共演!


元「koebu田辺千鶴さんが歌ってくださった!



Princess Yawn

From morning till night Princess Yawn
It does not stop even if the doctor examines her

Although she is sleeping, Princess Yawn
Even night dreams are boring

Once upon a time in a castle in a country
there was a princess who was yawning.

Everyday is boring and boring, yawning has not stopped.

One day a man on a trip came to the castle.

“I will stop yawning the princess”

It seems to be very confident.
At once he was allowed a visibility in front of the princess.

The man opened a big trunk
and took out a girl that looked like a princess.

“Okay, I got it.”
The princess was quite smart.

“You transfer my yawn to that girl?”
And one yawn.

“No, princess.”
The man shook his head.

“Make this girl sit in the princess’s chair.”

“Well then, what shall I do?”
“I’m sorry, but please stand up your seat.”

“Oh, that’s right, it will not go any better.”
While the princess is getting up, yawn is another one.

When the girl sitting in the empty princess’ s chair,
it looked like a real princess.

“Then, what shall you do?”
In addition, the princess, another yawn.

“Princess, please come in this.”
The man showed the empty trunk.

“It can not be helped anymore.”

While yawning many times, the princess entered the big trunk.

The man closed the trunk and lifted it with one hand.

“Then, what shall you do?”
A slightly heard the voice of the unclear princess.

“This is over with this.”

The man silently left the castle while holding the big trunk.

Well, after that,
the girl who looked like a princess who sat down
on the princess’s chair did not do anything at all, not to yawn.

Whew, it was boring.