Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

光と闇


神々がまだ幼かった頃のお話です。

闇の女神はいつも暗く沈んでいました。


そんな女神に光の神が興味を持ちました。
(どうして暗く沈んでいるのだろう?)

光の神はいつも明るく輝いていたのです。

光の神は女神に近寄りました。
すると、闇の女神は遠ざかるのでした。

闇の女神は光の神が信じられないのでした。
(なぜ明るく輝いているのかしら?)

光の神は女神を追いかけました。
闇の女神は光の神から逃げました。

でも、光の神の足はとても速いのです。

すぐに光の神は女神に追いつき 
背後から闇の女神を抱きしめました。

哀れな女神は悲鳴をあげ、
そして、それが闇の女神の最期でした。

あまりに強い光に照らされたため 
闇の女神は消滅してしまったのです。

光の神は呆然としました。
わけがわからないのでした。

そして、失って初めて気づくのでした。
闇の女神を愛していたことを・・・・ 

以来、光の神はほんの少し暗くなりました。

神々がまだ幼かった頃のお話です。


元「koebu」琳音(りんね)さんが演じてくださった!



Light and Darkness

It is a story about when the gods were still young.

The goddess of the darkness was always dark and sunk.

The god of light was interested in such a goddess.
Why is she sinking dark?

The god of light was always shining brightly.

The god of light approached the goddess.
Then the goddess of the darkness moved away.

The goddess of the darkness can not believe the god of light.
Why is he shining brightly?

The god of light chased the goddess.
The goddess of the darkness ran away from the god.

But the foot of the god of light is very fast.

Soon the god of light caught up with the goddess
and hugged her from behind.

The poor goddess screamed,
and it was the last of the goddess of darkness.

The goddess of the darkness had disappeared
because it was illuminated by too strong light.

The god of light was stunned.
He did not know the reason.

And it was not until he lost the goddess of darkness,
he realized that he loved her.

Since then the god of light has become a little dark.

It is a story about when the gods were still young.