Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

許してあげない


私はあなたを許しません。

あなたにとって
それは信じられない事かもしれませんが 

どうしても私には許せないのです。

私が顔を汚してしまった時 
あなたは私の顔を拭いてくれましたね。

別に立派な事をしたつもりはなく 
あなたとしては至極当然の事をしたまで。

そう思った事でしょう。
そして、おそらく満足した事でしょう。

けれど、あなたが
私の汚れた顔を拭くために使ったタオル 

あのタオルがひどく汚れていた事 
あなたはご存知でしたか?

いいえ。
知っていたはずありませんよね。

もしあなたが知っていたのなら 
そんなもので拭くはずありませんから。

でも、実際のところ 
あのタオルはひどく汚れていたのです。

そのため 
私の顔はきれいになりませんでした。

いえ。むしろ
もっと汚れてしまったくらいです。

なんだ、そんな些細な事に腹を立てていたのか 
と、あなたは呆れるかもしれません。

けれども、この出来事は象徴に過ぎません。
一事が万事です。

自分の手が汚れているというのに 
それに気づきもせず、また気づこうともせず 

あなたは平気で 
あなたのまわりにあるものに素手で触るのです。

法を犯す警察官では社会秩序が保てない。
それと同じです。

私の顔は汚れたまま。
だから逆に、あなたの手を汚しもしたでしょう。

あなたの手を今さら洗おうとする私の手が 
汚れていない、とは言えません。

それもこれも、みんなあなたのせいだ 
と、言いたい気持ちもあります。

けれど、それでは 
お互いますます汚れるばかりです。

とにかく 
まず自分の手を洗うしかないでしょう。

ですから、あなたも 
まず自分の手を洗ってください。

その手がきれいになるまでは 
まわりのものに触れないでください。

私は許せないのです。

その汚れた手のまま触れるあなたを 
私は決して許すことができないでしょう。




元「koebumakotoさんが演じてくださった!



Unforgivable

I will not forgive you.

It may be unbelievable to you,
but I can not forgive you.

When I soiled my face, you wiped my face.

You don't intend to do any other good things,
until you have done something natural.

You would have thought so.
And you are probably satisfied.

But did you know the towel
you used to wipe my dirty face,
that it was badly soiled?

No.
You should not have known.

If you knew it, you can not wipe it with that.

But in fact, that towel was so dirty.

Therefore, my face was not clean.
On the contrary, it has become more dirty.

You may wonder why
I was angry with such a trivial thing.

But this event is only a symbol.
One thing is everything.

Even if your hands are dirty,
you don't notice it and try not to notice it,
and you calmly touch anything around you
with your bare hands.

A police officer
who commits a law can not maintain a social order.

It is the same.

My face remains dirty.
So, conversely, it will also stain your hands.

I can not say that
my hands to clean your hands are not dirty.

There is also a feeling that
I would like to say that it is all your fault.

But then,
we just become increasingly dirty with each other.

Anyway, we have to wash our hands first.
So please wash your hands first.

Do not touch anything around until your hands are clean.

I can not forgive you.
I will never forgive you touching that dirty hand.