Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

混血児

学校へ行きたくありません。
同級生にいじめられるから。

友だちなんかひとりもいません。
みんな、私を軽蔑するのです。

血が汚れている、と言うのです。
私の血が不純だ、と。

泣いたって誰も同情してくれません。
涙も汚れているはずだ、なんて言われます。

くやしくて仕方ありません。

この前なんか、ひどいんです。
担任の先生にいたずらされそうになりました。

私、頭にきたので、噛みついてやりました。

でも、その血のまずいこと! 
トマトジュースがおいしく感じられるくらいです。

そうです。
みんなの血こそ汚れているのです。

とてもまずくて飲めません。

変な病気になる可能性だってあります。
父はそれが原因で死んだんです。

普通の人間だった浮気な母。
かわいそうな吸血鬼だった美食家の父。

いくらか呪われてはいますけどね。




自作自演。



Half-Breed

I do not want to go to school.
Because my classmates are bullying me.

I have no friends.
Everyone despise me.

They say my blood is dirty.
My blood is impure.

No one sympathizes when I cry.
They say, my tears must be dirty, too.

I am frustrated.

A little while ago, it's terrible.
My homeroom teacher tries to prank me.

I got angry and bite him.

But his blood is not delicious!
Because of that the tomato juice feels good.

That's right.
Everybody's blood is dirty.

It ’s so bad that I can’t drink.

It can be a weird disease.
My father died because of that.

Cheating my mother who was an ordinary person.
My father, a gourmet who was a poor vampire.

Although it is somewhat cursed.