Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

診療室

女医に首を切られた。
うかつだった。

白衣の(えり)に血の模様が鮮やかに染まった。
きれいだった。

窓ガラスは粉々に割れ、診療室は妙に明るいのだった。

「なかなかなものね。品評会に出せるかも」
彼女は大きな目を細め、楽しそうに微笑む。

それから、血のような口紅の唇が 
血の気のない唇に触れる。

「なんてひどいことを。あなたを信じていたのに」
僕の声にも血の気がない。

柔らかな手のひらの上は 
なんだか不安定で、僕は不安で一杯だった。

女医の気持ちはどうなんだろう。
その表情からは読み取れない。

僕は彼女の胸に聴診器を当ててみたかった。

「安心なさい。まもなく戦争が始まるわ」

女医は僕の首を手のひらに載せたまま立ち上がり 
踊りながら軍歌を口ずさむのだった。

メリーゴーランドの木馬のように僕の目がクルクル回る。

そのため、診療室の割れた窓から 
勇ましい駆逐艦の軍旗のはためきが 

チラチラ、チラチラ、見え隠れするのだった。




元「koebu」ちょもらんまさんが演じてくださった!


Clinic

The female doctor cut off my neck.
I was off guard.

The pattern of blood was dyed vividly
in the collar of the white coat.

It was beautiful.

The window glass was broken into pieces
and the clinic was strangely bright.

"It's pretty good. I could put you on the show."
She narrows her big eyes and smiles happily.

Then the lips of a bloody lipstick touch the lips
that are not bloody.

"What awful thing. I believed in you."
There is no blood in my voice.

Her soft palm of the hand was somewhat unstable
and I was full of anxiety.

What is the feeling of a female doctor?
I can not read from her expression.

I wanted to put a stethoscope on her chest.

"Please rest. War will begin soon."

The female doctor stood up with my head on her palm
and danced and sang a military song.

My eyes rotate like a merry-go-round horse.

Because of this,
a flag of war on the brave destroyer
from the broken window of the clinic appears
and hides like a blink.