Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

豚の頭

あたし今、近所のスーパーにいるの。

カゴなんか持って買い物してるけど 
それどころじゃないのよ。

野菜売り場、なかなか見つかんなくて。

目の前にあるのは精肉売り場かしら。

牛の頭や豚の頭や鶏の頭が 
それぞれ、きれいに並んで売られているわ。

どういう仕掛けなのか
売り場の両端に並んでる豚の頭が
生きてるみたいにニタニタ笑ってる。

ドキリとしてしまうわ。
こんなの、買う人いるのかしら。

「あら、奥さんも買い物?」

その声に振り向いたら 
同じ団地に住んでる奥さんなのよ。

名前は、ええと、思い出せないけど 
なんというか、笑顔に見覚えがあるわ。

「ええ、まあ、その
 これでも買い物なんですかね」

まったく、あたしったら 
なにをあせっているのかな。

「まあ、おいしそうな豚の頭ね」

そう言われて 
自分のカゴの中を見ると 

なぜか豚の頭が一個、丸ごと入っていて 
こっちを見上げてニタッと笑っているのよ。

うわっ。
いつの間に・・・・

信じられない。

すぐに売り場に返したいけど 
触れたくもなくて。

「これ、お譲りしますわ」
笑顔の主婦にカゴごと差し出したの。

「えっ、いいの? 悪いわね」

信じられないことに 
彼女は素直に受け取ってくれて 

そのまま逃げるように 
スーパーの奥へ奥へと消えていったわ。

なんて、おかしな人。

そういえば、今さら気づいたけど 
彼女、あの豚の笑顔にそっくりだったわ。

ああ、もうダメ。
とても買い物なんか続ける気になれない。

そうよ。
食べ物なんかなくても平気よ。

あんな豚の頭とか食べるくらいなら 
いっそ飢え死にする方がマシよ。

そうよ、そうよ。
そうしましょう、そうしましょう。

なんて決意して 
スーパーを出ようとしたらね 

なぜか出口が見つからないの。

ああ、どうしましょう。

あたし、困ったわ。
あたし、本当に困ったわ。




元「koebu舞坂うさもさんが演じてくださった!


Pig Head

I'm in the neighborhood supermarket right now.
I'm shopping with a basket, but that's not the case.

It ’s hard to find a vegetable department.

Is there a meat department in front of me?

Cow heads, pig heads,
and chicken heads are sold neatly.

The heads of the pigs lined up
at both ends of the sales floor
are laughing irritatingly as if they were alive.

I'm surprised.
I wonder if there are people who buy this.

"Oh, are you shopping too?"

If I turn to that voice,
she is a housewife who lives in the same estate.

I can't remember her name,
but I'm pretty familiar with her smile.

“Yes, well, is that still shopping?”

What am I impatient at all?

“Well, the pig head looks delicious.”

So she says, when I look in my basket,
for some reason there is a whole pig's head,
looking up and laughing at me.

Wow.
In the meantime...

Incredible.

I want to return to the sales floor immediately,
but I don't want to touch it.

"I'll give you this."
I gave the basket to a smiling housewife.

“Well, is that okay? Thank you.”

Unbelievably, she received me obediently
and disappeared to the back of the supermarket
to escape.

What a strange person.

Speaking of which, I noticed it now,
but her smile looked exactly like that pig.

Oh no.
I don't feel like going shopping very much.

That's right.
I do n’t need any food.

I'd better hunger and die
if I could eat such a pig's head.

Yes, yes.
Let's do it, let's do it.

I decided to get out of the supermarket,
but I couldn't find the exit.

Oh, what should I do?

I was in trouble.
I was really in trouble.