Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

添い寝

ひとりで寝るのがいやなのね。

坊や、
暗闇が怖いのかしら。

それとも、悪い夢を見るの?

ううん、心配しなくていいのよ。
私が添い寝してあげるから。

坊やは臆病なんかじゃない。
想像力と感受性が豊かなだけ。

いつもどんなこと考えるの?

ふうん、渦巻きを想像するの。
ぐるぐるまわり続ける渦巻きね。

その回転は誰にも止められない。
まわるたびに大きくなるのね。

渦巻きはどこまでも大きくなる。

太陽系よりも大きくなる。
銀河系よりも大きくなる。

もっと大きく、さらに大きく。
無限に大きくなり続ける渦巻き。

うわあ。
なんだか目がまわっちゃうね。

なるほど。
それは怖い話ね。

私の方が怖くなっちゃった。
坊やの腕にすがっちゃう。

すごい。
力こぶが硬い。

うん、なんだか頼もしいな。
それじゃ、打ち明けても大丈夫かな。

どうしようかな。
いいかな。

あのね、驚かないでね。
小さな話なの。

渦巻きなんかより
ずっとずっと小さな話なの。

どういう話かと言うと・・・・ 

あのね
じつは私ね

鬼だったりして。




元「koebuあさぎ21号さんが演じてくださった!



元「koebu舞坂うさもさんが演じてくださった!


「note」yayaさんが動画にしてくださった!


Sleeping Together

You do not like sleeping alone, do you?

Boy, I wonder if you are afraid of the dark.
Or do you have a bad dream?

No, do not worry.
Because I will lie down with you.

Boy, you are not a coward.
Just rich in imagination and sensitivity.

What do you always think about?

Huh, you imagine a swirl.
A spiral that keeps circling round and round.

No one can stop the rotation.
It grows every time it turns around.

The whirlpool becomes bigger anywhere.

It gets bigger than the solar system.
It becomes larger than the galaxy system.

Bigger, even bigger.
Spiral that continues to grow infinitely.

Wow.
My eyes will change somehow.

I see.
That's a scary story.

I became frightened.
Boy, I'm stuck in your arms.

It is amazing.
Your well-developed biceps is hard.

Yeah, you are kind of dependable.
Well then, I wonder if I can tell you.

What should I do?
Is it okay?

Well, do not be surprised.
It's a small story.

It is a small story all the time longer than a swirl.

When I say what kind of story it is...

Well, well, I am a demon.