Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

美しい髪

その昔、たいそう美しい髪の女がおりました。
流れるごとく滑らかな黒髪だったそうです。

「そなたの髪は天の川より美しい!」
などと人々は褒めそやすのでした。

ところが、この女は若くして亡くなりました。

その長く美しい髪をみずから切り 
それを結んでつないで首を吊ったのでした。

坊主頭のまま女の亡骸は埋葬されました。

残された美しい髪は 
子孫の方々によって引き継がれ 
今でもどこかに大切に保管されているそうです。

伝わっているお話はこれだけです。

さて、よくわからないのですが
本当のところ、この女は美しかったのでありましょうか。




元「koebu108(イレハ)さんが演じてくださった!


元「koebuむっとろごもたさんが演じてくださった!


Beautiful Hair

A long time ago,
there was a woman with very beautiful hair.

It seems that she had smooth black hair as it flowed.

"Your hair is more beautiful than the Milky Way!"
People praised her.

However, this woman died at a young age.

She cut her long, beautiful hair herself,
tied it up and hung her neck.

The corpse of the woman was buried
with the shaved head.

The beautiful hair left behind was taken over
by descendants and is still kept
in a safe place somewhere.

This is the only story that has been passed down.

Well, I'm not sure,
but was this woman really beautiful?