Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

死なせ屋

死なせ屋は、殺し屋ではない。

死にたがっている客を
望み通りに死なせてやるのが商売だ。

だから、本当に死ぬべきかどうか
客の相談にのってやったりもする。

死ぬのを思いとどまらせたら
とりあえず相談料だけいただく。

これでも結構な収入になるのだ。

死ぬ前に客の望みを叶えてやるのも
死なせ屋の仕事のひとつ。

たとえば、死にたい理由が失恋なら

その失恋相手の調査や分析、
関係者の買収や状況操作、そして企画提案。

場合によっては
その相手を誘拐してやったりさえする。

死ぬ前に望みが叶ってしまうと
やはり死にたくなくなる客も多い。

そんな客に高額な費用を請求をすると
結局、また死にたくなったりする。

つまり、死なせ屋の商売のコツは
死なさず生かさず、だな。




元「koebuむっとろごもたさんが演じてくださった!


「Spoon」しんさんが演じてくださった!


Death Man

Death man is not a hitman.

The business is to let customers
who want to die die as they wish.

Therefore, I also consult with customers to see
if they really should die.

If I discourage them from dying,
I will only receive a consultation fee for the time being.

Even this is a good income.

One of the jobs of a death man is
to fulfill the wishes of customers before they die.

For example,
if the reason he wants to die is a broken heart,
investigating and analyzing the broken heart partner,
acquiring related parties, manipulating the situation,
and proposing a plan.

In some cases, I even kidnap his opponent.

If the wishes come true before they die,
many customers will not want to die.

When I charge such a customer a high cost,
he eventually wants to die again.

In other words,
the knack of death man's business is
not to die and not to live.