Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

清きお水

わたくしがたまたま助けてさし上げたご老人は 
自信たっぷりに、このようにおっしゃいました。 

「わしは水道の神である。助けてもらった礼として
 あんたの家の水道水を、あんたが望むものに変えてしんぜよう」

お酒でもジュースでも血液でも、なんでも好きなものが 
ひとつだけ選べるのだそうです。

ご冗談に決まっておりますが、わたくしは悩んでしまいました。
なにしろ毎日使うものですから、迂闊なことは申せません。

しばらく悩んだ末に、わたくしはお願いしました。
「それでは、できましたら、清きお水にしてくださいな」

すると、ご老人はにっこり微笑みました。
「おお。それはそれは、なかなか賢い選択じゃな」

なので、それからというもの、わたくしの家の水道水は 
いつもいつも、本当に清きお水なのでした。




元「koebu」そらふじさんが演じてくださった!
 


Clean Water

The old man I happened to help said with full confidence.

"I am the god of water. As a thank you for your help,
I will change the tap water in your house to what you want."

I heard that I can choose only one thing I like,
whether it's alcohol, juice, or blood.

It's a joke, but I'm worried.

After all, I use it every day,
so I can't say anything devious.

After worrying for a while, I asked.
"Then, if possible, please use clean water."

Then he smiled with a smile.
"Oh, that's a pretty smart choice."

So, since then, the tap water in my house
has always been really clean water.