Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

マイナス私

私は私。
ただし、プラス私。

なぜなら、どこかに
マイナス私がいるはずだから。

私とマイナス私が出会うと 
私たちは消える。

正確にはゼロ私になる。

また、マイナス私にとって私は 
マイナス私でもある。

いわば鏡に映る虚実の関係。
 
どちらも虚であり実であり 
互いに向きが真逆なだけ。

だから、もし私に平方根があるなら 
マイナス私にも平方根はありうる。

それをなんと呼ぶかは
マイナス私の勝手であろう。




自作自演。


Minus Me

I am me.
However, plus me.

Because there should be a minus me somewhere.

When I meet minus me, we disappear.
To be precise, we will be zero me.

Also, for minus me, I am also minus me.

So to speak,
the relationship of truth reflected in the mirror.

Both are imaginary and real,
and we are just the opposite of each other.

So if I have a square root,
minus me can also have a square root.

It will be the freedom of minus me to call it.