Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

犬が来る

闇の底を這うように
さして大きくもない犬が駆け寄る。

敵意をむき出しにして俺の近くまで来た。

蹴りを出す。
残念ながら、外れた。

少しだけ離れて対峙たいじする。

おまえは俺を排除したいのだろうが
そうはいかない。

なぜなら、俺こそおまえを排除したいのだから。

まだ来るか、この犬め。
排除するしか能のない犬め。

俺は片足を思いっきり前へ突き出した。




自作自演。


A Dog Will Come

Like a crawl in the bottom of the darkness,
a dog who is not even bigger runs up.

The dog bared hostility and came close to me.

I will kick out.
Unfortunately, it went off.

Facing a little away.

You wish to eliminate me,
but that's not going to happen.

Because I want to eliminate you too.

You are coming yet, this dog.
A dog that can only eliminate others.

I thrust one leg quite well.