何かを説明しようとしている。
相手は判然としないものの
年下の生徒のような気がする。
また、見守る教師らしき気配を
姿が見えないながらも感じている。
説明せんとする内容も漠然としており
米の重さと鶏卵の重さの比較であったか。
ただし、鶏卵は記号化されており
たとえば「E」のような存在感を漂わす。
しかも、他の対象は全体に黒っぽいのに
それだけ黄色く目立つよう配慮されている。
しかしながら、生徒は納得しない。
私もまた納得できない。
もっと別の対象を比較すべきだったか。
はるさんがアレンジして演じてくださった!
Unconvinced
I am trying to explain something.
Though the other party is unknown,
I feel like a young student.
Then, I feel like a teacher who is watching over,
even though I can not see its appearance.
The content to be explained is also vague,
was it a comparison
between the weight of rice and the weight of eggs?
However, eggs are symbolized,
for example, it has a presence like "E."
Besides, other objects are dark as a whole, so that
they are considering yellow as they are conspicuous.
However, the students are not convinced.
I can not accept it again.