Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

納得できない

何かを説明しようとしている。

相手は判然としないものの
年下の生徒のような気がする。

また、見守る教師らしき気配を
姿が見えないながらも感じている。

説明せんとする内容も漠然としており 
米の重さと鶏卵の重さの比較であったか。

ただし、鶏卵は記号化されており 
たとえば「E」のような存在感を漂わす。

しかも、他の対象は全体に黒っぽいのに 
それだけ黄色く目立つよう配慮されている。

しかしながら、生徒は納得しない。
私もまた納得できない。

もっと別の対象を比較すべきだったか。




はるさんがアレンジして演じてくださった!


Unconvinced

I am trying to explain something.

Though the other party is unknown,
I feel like a young student.

Then, I feel like a teacher who is watching over,
even though I can not see its appearance.

The content to be explained is also vague,
was it a comparison
between the weight of rice and the weight of eggs?

However, eggs are symbolized,
for example, it has a presence like "E."

Besides, other objects are dark as a whole, so that
they are considering yellow as they are conspicuous.

However, the students are not convinced.
I can not accept it again.