Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

機密文書

ある外国語を自国語に翻訳しながら 
湾岸の夜景の中を誰かと散歩している。

ふと、暗号かもしれないと気づく。
翻訳文を棒状の菓子のように意図的に区切る。

なかなか骨の折れる作業である。

ちょっと奇妙な手応えがあった。
あるいは国家レベルの機密文書だろうか。

私の不審顔を見て、道連れは笑う。
笑わせたのは私だが、どうも納得しかねる。



はるさんが演じてくださった!


Confidential Document

I translate a foreign language into my own language
and I am taking a walk with someone
in the night view of the Gulf.

Suddenly, I notice that it might be a cipher.

Deliberately delimit translated sentences
like stick-shaped confections.

It is quite a hard work.

There was a slightly strange response.
Or is it a confidential document at the national level?

Seeing my suspicious face, my companion smiles.
I am able to make her laugh, but I can not convince her.