Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

ねえさんの鍵

今日は、ぼくの誕生日。

ねえさんから鍵をもらった。
きれいな金色の鍵。

ぼくは、ねえさんの髪が好き。
やわらかな長い髪。

許されるなら、いつまでもながめていたい。

ねえさんの手も好き。
でも、長い爪はきらい。

去年の誕生日、そっとねえさんの髪にふれた。
ねえさんは驚いてふり向き、爪がぼくの耳にささった。

あの時、ぼくもねえさんも泣いてしまった。
だから、ぼくの右耳には今でも、小さな穴があいている。

今夜、この穴に鍵をさしこんでみるんだ。
痛いだろうけど、ぼくは泣かないよ。



元「koebuちくわ3さんが演じてくださった!


My Sister's Key

Today is my birthday.

I got the key from my sister.
A beautiful golden key.

I like my sister's hair.
Soft long hair.

If allowed, I want to look at it forever.

She also likes her hands.
But I don't like her long nails.

I gently touched her hair last year's birthday.

She turned around in amazement
and her nails stuck in my ears.

At that time, both I and she cried.
So I still have a small hole in my right ear.

I'll put the key in this hole tonight.
It will hurt, but I won't cry.