Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

タブレットの試乗

書斎に戻ると、机の上のタブレットが作動中。

電源を切り忘れていたようだ。
自動停止機能が働かなかったらしい。

しかし、これはなんだったっけ?
情報端末だったか、ゲーム機だったか。

ともかく、電源をOFFにせねば。
試みるものの、表示画面が消えない。

なにやら中央にダイヤルがある。
それを回すと、エンジンがかかった気配。

なんだ。オートバイだったのか。
タブレットと机、じつは一体だったのだ。

それならそれで試乗してみよう。
室内だから、動くかどうかだけ確認するのだ。

ところが、電源はONなのに動かない。
これ、どうやらガス欠のようだ。



自作自演。


Test Drive on the Tablet

When I returned to my study,
the tablet on the desk was working.

It seems that I forgot to turn off the power.
It seems that the automatic stop function did not work.

But what was this?
Was it an information terminal or a game machine?

In any case, let's turn off the power.
Although I try, the display screen does not disappear.

There is a dial in the center somewhat.
Turning it, the sign that the engine took.

what. Was it a motorcycle?
The tablet and the desk were just one piece.

Let's test drive it then.
Because it is indoors, only check if it moves.

However, although it is on, it does not move.
This seems to be a gas shortage apparently.