Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

背後霊

私は背後霊である。
ただし、背後霊の背後霊である。

つまり、ある生者の背後に背後霊がいて 
その背後霊の背後に私がいるのである。

ゆえに私は背後霊の背後霊なのである。

生者が自分の背後霊に気づかないように 
背後霊も自分の背後霊に気づかない。

理屈はよくわからないが 

そういうふうになっている。

ということは、私に見えないだけで 
私の背後にも背後霊がいるのかもしれない。

そして、その背後霊にも背後霊がいて 
さらにその背後霊にも背後霊がいて 

そんなふうに、私の背後には
背後霊の列が無限に続いているのかもしれない。

い、いやだなぁ~。



元「koebuひでさんさんが演じてくださった!



「note」yayaさんが演じてくださった!


Sunoが作曲。


Spirit Behind

I am a spirit behind.
However, I am the spirit behind the back spirit.

In other words,
there is a spirit behind a living creature,
and behind that spirit there is me.

Therefore I am the spirit behind the spirit behind.

The back spirit does not notice the spirit
behind himself, so that the living person
does not notice the spirit behind himself.

I do not understand the reasons well,
but it has become that way.

So, it may be that I have a spirit behind me
just because I can not see him.

And behind that spirit there is a spirit behind,
and behind that spirit there is a spirit behind,
so that behind me
there may be infinite lines of spirits behind.

Oh, Give me a break.