Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

不吉な声

カラスの鳴き声で眠りから覚めた。
かなり近くでカラスは鳴いている。

いつも私は頭を窓へ向けて寝るのだが 
カラスは外のベランダにいるらしい。

スズメやハトならともかく 
なぜカラスがこんな近くにいるのか。

寝たまま考えるのだが、よくわからない。

眠りから覚めても目は閉じたままだった。

仰向けに寝ているのだが 
まるで起きる意欲が湧かないのだった。

すでに夜は明けているはずだが 
それでも網膜に薄暗く感じられるのは 
カーテンが窓を覆っているからだろう。

さきほどまで夢を見ていたはずだが 
その内容はどうしても思い出せない。

そういえば、昨日なにをしたのか 
それさえ思い出せないのだった。

ふと、異臭がするのに気づいた。
肉が腐っているような臭いだった。

ベランダに猫の死体でもあるのだろうか。
だから、ベランダにカラスがいるのか。

寝たままでは確信など持てなかった。

そろそろ起きなければいけない。

社会人として許されないことであり 
体にとっても寝すぎるのは好ましくない。

どうすれば起きることができるのか 
仰向けに寝たままで私は考えてみた。

まず寝返りを打って、うつ伏せになり 
膝を突き、尻を持ち上げた姿勢になれば 
もう素直に起きた方が楽になるはずだ。 

けれども、理屈はそうなのであろうが 
最初の寝返りさえ、私は打てないのだった。

あいかわらず目も開けることができない。

カラスの鳴き声さえ気にしなければ 
あたりは信じられないくらい静かだった。

家人の足音も、扉が開閉する音も 
近所の奥さんの笑い声も聞こえなかった。

私自身の息や鼓動の音さえ聞こえなかった。

カラスは一羽ではないような気がした。

二羽か三羽か四羽か五羽か六羽か 
あるいは、もっといるかもしれなかった。

その生きた心地のしない不吉な声が 
寝たままで動けないわたしの体を覆っていた。

耳を塞ぎたくても、指さえ動かせなかった。

あの肉の腐ったような臭いが 
ますます強く感じられてくるのだった。




元「koebumk_passさんが演じてくださった!


Sunoが作曲。


Sinister Voice

I awoke from the sleep with the crow's cry.
The crow is singing pretty close.

Always I sleep with my head at the window,
it seems that the crow is in the outside veranda.

Regardless of sparrows or pigeons,
why is the crow near this?

While thinking about sleeping,
I do not understand well.

Even though I woke up from sleep,
my eyes remained closed.

I was sleeping on my back,
but my motivation to wake up flew away.

It should already have been settled at night,
but it is still because the curtain covers
the window that makes the retina dim.

I should have dreamed about until now,
but I can not recall its contents by any means.

By the way,
I could not even remember what I did yesterday.

Suddenly I noticed a bad smell.
It was a smell like meat is rotten.

Is it also the corpse of a cat on the veranda?
So, is there a crow on the veranda?

I could not have confidence in sleeping.
I have to get up soon.

It is unacceptable as a society person, and
it is not preferable that too much sleep for the body.

How can I get up?
I lay asleep on my back and thought about it.

First of all, if I roll over, I am stabbed,
I push my knees and lift my buttocks, it will be easier
for people who happened to be honest now.

Yet, although the reason is, even the first turning,
I could not strike.

I can not open my eyes as ever.

If I did not care about the crow 's barks,
the neighborhood was incredibly quiet.

I could not hear the footsteps of the family,
the sounds that the door opens and closes,
and the laughter of the neighborhood lady.

I could not even hear the sound of my own breath
and heartbeat.

I felt that the crow is not a bird.
There were two, three, four, five or six, or even more.

The sinister voice whose living comfort
did not cover my body that
I could not move while I was asleep.

I could not move my fingers even
if I wanted to close my ears.

The rotten smell of that meat
was felt more and more strongly.