Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

鏡の回廊

貴婦人が鏡の回廊を渡っておられました。

鏡の回廊の左右の壁には珍しい鏡が
いくつもいくつも飾ってありました。

ある鏡には、上品なドレス姿の貴婦人が
その(うるわ)しき横顔とともに映りました。

別の鏡には、夢見る表情の貴婦人が
裸で歩いておられる姿が映りました。

また別の鏡には、床に(ひざまず)いた貴婦人が
背徳の儀式に(ふけ)る姿が映るのでした。

じつに色々な鏡があるのでした。

美しい少女が映る鏡もありました。
醜い老婆が映る鏡もありました。

まったくなにも映らない鏡もありました。

わずかに傾いた合わせ鏡のように
どこまでも鏡の回廊は続いているのでした。




元「koebu舞坂うさもさんが演じてくださった!


The Mirror Corridor

A lady was walking in the mirror corridor.

There were many unusual mirrors
on the left and right walls of the mirror corridor.

In a mirror,
a lady in an elegant dress appearance with her beautiful profile.

In another mirror,
the figure of a dreamy looking lady walks naked appears.

In the other mirror,
the appearance of a lady who is kneeling on the floor
and indulges in the ritual of the virtue was reflected.

There were various mirrors indeed.

There was also a mirror of a beautiful girl.
There was also a mirror reflecting an ugly old woman.

There were mirrors that did not reflect anything at all.

Like a slightly tilted mirror,
the corridor of a mirror has been continuing everywhere.