Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

ガラスの宮殿


ガラスの宮殿のお姫様から使者がやってまいりました。

「レンガの宮殿の王子様へ申し上げます。

 今宵、ガラスの宮殿で行われます舞踏会に
 ぜひともお越しくださいませ」

レンガの宮殿の王子様は使者に言われました。

「それはそれは、大変に名誉なお話でございます。
 と、お姫様には伝えていただこう。

 ただし、ガラスの宮殿は大変に美しいが
 また大変に壊れやすいとも聞いている。

 残念ながらそちらへ参るわけにはいかないので
 よろしく伝えておいてくれ」

ガラスの宮殿の使者は困ってしまいました。
「今のお話、そのままお伝えするわけには・・・・」

レンガの宮殿の王子様はおっしゃいました。

「ありのままのことをそのまま伝えて壊れるような宮殿なら
 いっそ一度壊れてしまえば良いのではないかな」

ガラスの宮殿の使者はすごすごと引き下がりました 
とさ。

ガラガラ、ガッシャーン!  
はい、おしまい。




元「koebuひなまつりさんが演じてくださった!



Glass Palace

A messenger from the princess of the glass palace came.

"I will tell you to the prince of the brick palace.
Please come to the ball party tonight,
which will be held at the glass palace."

The prince of the brick palace said to the messenger.

"That is a very honorable story.
Please tell the princess that I said that way.

However, I heard that the glass palace is very beautiful,
but also very fragile again.

Unfortunately, I can not go there,
so please give my best regards."

The messenger of the glass palace was in trouble.
"To tell such a story, as it is ..."

The prince of the brick palace said.

"If it is a palace that will break down
by telling the situation as it is,
would not it be better to break once more?"

The messengers at the glass palace
have dragged down awfully.

Rattling, crash!
Yes, this is over.