Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

折れた氷柱

 僕が幼かった頃の
 ある大雪の年のこと。

僕が外で遊んでいて 

雪玉をつくって 
屋根に向かって投げたら 

一本の氷柱(つらら)に当たって 
根もとから折れて 

それが下で雪かきしていた 
お爺ちゃんの頭に刺さりました。

お爺ちゃんがビクンとして 
それから枯れ木のように倒れると 

一面まっ白だった雪が 
まっ赤に染まって 

なんだか 
紅白の錦鯉みたいで 

とってもとっても 
きれいでした。

 雪国の子どもの
 不思議な思い出です。



元「koebuとうぷさんが演じてくださった!


Broken Icicle

The year of heavy snow
When I was young.

I'm playing outside

Create a snowball
And throw it towards the roof

Hit a single icicle
Broken from the root

It was stabbed into the head of grandpa
Which was snowing down.

When my grandfather convulses
And then falls like a dead tree

The snow that was all white was dyed red

It looks like a red and white colored carp
So it was very beautiful.

It is a mysterious memory of a child
In a snowy country.